Wygoda i ekologia - wywiad dla Miesięcznika EUROPERSPEKTYWY
(Nr 7.132.2018)
Rozmowa z Maciejem Jeleniem - Prezesem Zarządu Grupy Liberta w Bielsku–Białej
Jesteście Firmą, która oferuje nowoczesne rozwiązanie związane z dostarczaniem wody pitnej. Na czym ono polega? Czym się wyróżnia?– Grupa Liberta zapewnia nieograniczony dostęp do wysokiej jakości wody pitnej przy wykorzystaniu systemów filtracyjnych w bezbutlowych dystrybutorach wody, które są podłączane do sieci wodociągowej. Nasze urządzenia potrafią przygotować wodę zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów tzn. o określonej temperaturze, stopniu zgazowania wody, a także poprawić jej walory smakowe i pozbawić nieprzyjemnych zapachów.
Najważniejszym celem naszego systemu WATERPOINT jest przygotowanie wody do spożycia. Przedsiębiorstwa wodociągowe dostarczają wodę o wysokiej jakości, jednakże odpowiadają za jej jakość do wodomierza. Częstym problemem jest sieć wewnątrz budynków, gdzie może dojść do tzw. wtórnego zanieczyszczenia. Nasze dystrybutory można nazwać brakującym ogniwem w łańcuchu dostarczania wody sieciowej do spożycia. . Kilka lat temu przedsiębiorstwa wodociągowe miały obawy dotyczące naszego rozwiązania WATERPOINT, a dzisiaj jesteśmy dla siebie partnerami, współpracujemy i wspólnie zachęcamy do picia kranówki. Przykładowo, w wyniku wygrania przetargu organizowanego przez MPWiK w Warszawie dostarczamy i instalujemy dystrybutory systemu WATERPOINT w obiektach użyteczności publicznej. Klienci przekonują się do naszych systemów, gdyż jest to rozwiązanie wygodne, ekonomiczne i ekologiczne.
Skąd wziął się pomysł na założenie takiej firmy?– Wspólnie z kilkoma osobami zaczęliśmy się zastanawiać, po co wozić do klienta wodę w kilkunastolitrowych butlach, skoro można ją pozyskać na miejscu, z zastosowaniem bardziej ekologicznych rozwiązań. Naszą filozofią jest upowszechnianie zdrowego nawyku picia wody w sposób ekologiczny i ekonomiczny. Grupa Liberta była jednym z prekursorów tego typu rozwiązań na rynku polskim, a nasze kilkuletnie doświadczenia pozwalają nam na odpowiednie dostosowanie technologii do potrzeb klienta. Jesteśmy firmą, która dzisiaj ma klientów na terenie całej Polski. Ze względu na naszą lokalizację planujemy rozszerzyć nasze działania również na rynek czeski i słowacki.
– Na tę nagrodę solidnie zapracowaliśmy. Cieszę się, że nasze zaangażowanie i starania w rozwój oferowanych przez naszą firmę technologii zostały docenione. Myślę, że wybrano nas także ze względu na to, że mamy duży potencjał i perspektywę rozwoju. Dzisiaj wszelkie kampanie, programy informacyjne związane ze zdrowym trybem życia, walką z otyłością, czy z ograniczeniem użytkowania plastikowych opakowań jednorazowych potwierdzają, że objęty przez nas kierunek był dobry, ponieważ oprócz przedsiębiorczości wpisuje się również w misję społeczną.
Staraliśmy się dopracować każdy szczegół tak, żeby utrzymać optymalną jakość naszej usługi i systemu WATERPOINT m.in. poprzez dobór urządzeń, odpowiednich systemów filtracyjnych i podzespołów. Chcemy, by nasza marka WATERPOINT była utożsamiana z profesjonalną usługą, ekologicznym i nowoczesnym rozwiązaniem, a także z wysoką jakością.
Rozmawiał Janusz Pilszak
Miesięcznik — Rocznik XIII — ISSN 1896-3579 — 7 (132) 2018